Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2024

Hellblade: Senua's Sacrifice

 

 

 

 

Έναν πολύ εντυπωσιακό τίτλο Action - Adventure μας έφερε ως Publisher και Developer το 2017 h βρετανική Νιnja Τheory, γνωστή από το reboot του devil may cry, το heavenly sword, και το enslaved odyssey to the west. Στο τιμονι του τιτλου ενα ελληνικο ονομα. Tameem Antoniades που είναι και ιδρυτικο μελος της εταιρειας. 


Μια πολύ ιδιαίτερη ιστορία της Senua, η οποία πάσχει από ψύχωση και φερει το στιγμα της ασθενειας της. Συνήθως στα παιχνίδια καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε ανθρώπους με ψυχικές ασθένειες ή να συνεργαστούμε μαζί τους αλλά πολύ πιο σπάνια να τους χειριστούμε ως πρωταγωνιστές. Ήδη από την αρχή του παιχνιδιού οι ίδιοι συντελεστές μας λένε ότι για την απόδοση της ψυχικής ασθένειας της ενώ έχουν συνεργαστεί με γιατρούς ειδικούς και με άτομα τα οποία πάσχουν από ψύχωση αλλά και με ιστορικούς για την καλύτερη και ακριβέστερη απόδοση των μύθων και των θρύλων της σκανδιναβικής μυθολογίας. Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή              

 

 

Η Senua είναι μία πολεμίστρια της Φυλής των πικτών και ξεκινάει ένα ταξίδι στο βορρά με σκοπό να φέρει πίσω τον αγαπημένο της τον οποίον κατά την διάρκεια μιάς επιδρομής, οι Βόρειοι τον θυσίασαν στη θέα του Κάτω κόσμου. Δεν πραγματεύεται όμως μόνο αυτο. Η Senua που έχει κληρονομήσει αυτήν την ψυχική νόσο από την μητέρα της, δεν είναι μόνο θύμα της ασθένειας της. είναι και θύμα του πατέρα της που την εκβιάζει συναισθηματικά, σχεδον την κακοποιεί χρησιμοποιώντας την ως αποδιοπομπαίο τράγο για κάθε δεινό που συμβαίνει στην φυλή τους. Έχει περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής της απομονωμένη και πεπεισμένη ότι είναι καταραμένη.  

 

 

  Το ταξίδι της Senua προς το helheim είναι γεμάτο με ιστορίες από τη σκανδιναβική μυθολογία. H κοσμογονία και η θεογονία των σκανδιναβών καθώς και μερικοί θρύλοι είναι δοσμένα σε μικρά μικρά κομμάτια διάσπαρτα στον κόσμο κάνοντας μας και ένα μικρό μάθημα ιστορίας κάθε φορά που συναντάμε μια στήλη με ενα ρουνικό σύμβολο. Αφηγητης των ιστοριών μία αντρική φωνή, η μόνη που αναγνωρίζει η Senua και η μόνη που μας ζητάει την άδεια να ταξιδέψει μαζί μας.

 

 

 

 

Όσον αφορά τον οπτικό τομέα το παιχνίδι είναι εξαιρετικό, ωραίοι φωτισμοί, υπέροχες αστραπές στον ουρανό, όμορφες αντανακλάσεις στο νερό και  ένα γραμμικό αλλά όμορφο level design βάτο και κατανοητό χωρίς να σε υποβάλλει σε άσκοπες αναζητήσεις (εκτός από κάποια Puzzle. Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι η δουλειά που έχει γίνει στη senua. Όσες φορές και να δοκιμάσεις να την κοιτάξεις καταπρόσωπο όσο αργά και να μετακινήσει στην κάμερα εκείνη αποστρέφει το βλέμμα της, οι εκφράσεις του προσώπου της αντικατοπτρίζουν την πάλη την οποία γίνεται μέσα της. 

 

 


 

 

Οσκαρικη θα τολμήσουμε να πούμε τοσο την ερμηνεία και το  voice acting τόσο της senua,(που με έκπληξη είδα στα Credits ότι δεν είναι ηθοποιός αλλα μέρος της παραγωγής ως Developer) όσο και όλων των voice actors. Οι φωνές που ακούει η Senua αν τις υπολόγισα καλά πρέπει να είναι γύρω στις 10  Υπάρχει η αφηγήτρια με την ήρεμη φωνή, αρκετές άλλες φωνές ειρωνικές, υποστηρικτικές, φοβισμένες.  


 

 

Παίζοντας με ακουστικά οι φωνές στο κεφάλι της σε τρομάζουν, ακούς φωνές να σου λένε, πήγαινε, όχι μην πας, είναι επικίνδυνα, γρήγορα, θα πεθάνεις, μερικές φορές είναι ειρωνικές ακούς να σου λένε δεν μπορείς, δεν θα τα καταφέρεις, και όλα αυτά τα ακούς ταυτόχρονα. 

 

 

 

Οι γρίφοι του παιχνιδιού άρρηκτα δεμένοι με το περιβάλλον στο οποίο κινείται η Senua. Πρέπει να βρει κάποια σημάδια μέσα στο περιβάλλον τα οποία να σχηματίζουν το σύμβολο που χρειάζεται για να ανοίξει εκάστοτε πόρτα. Μπορούμε να πούμε ότι αυτό είναι πρωτότυπο και σε κάποιες περιπτώσεις πολύ δύσκολο, αλλά έχει να κάνει μάλλον  με τον τρόπο που βλέπουν τον κόσμο άτομα με ψύχωση μέσα από επαναλαμβανόμενα μοτίβα. Ευρηματικότατο θα έλεγα το puzzle me  τα portal με τα οποία αλλάζει το περιβάλλον στην πίστα με το Θεό των ψευδαισθήσεων.Το δυσκολότερο όμως κομμάτι για εμένα  ήταν οι 4 δοκιμασίες που καλούμαστε να περάσουμε για να πάρουμε το νέο ξίφος μας

 

 


 

Η πρωταγωνίστριά μας  δεν έχει ειδικές δυνάμεις.  έχει μόνο το ξίφος της, και τις φωνές στο κεφάλι της. Η μόνη δύναμη που θα μπορούσαμε να πούμε ότι έχει είναι αυτή του focus, η οποία μου έδωσε την εντύπωση ότι σχετίζεται απόλυτα με την ψυχή και της κατάσταση. Είναι μία ηρωίδα γήινη, χωρίς αναβαθμίσεις και φανφάρες. Και αυτό σε κάνει να την εκτιμάς λίγο παραπάνω. Δυστυχώς το Combat System του παιχνιδιού είναι απλό έως  απλοϊκό. Ένα light και ένα heavy attack και ευτυχώς block. Και κάπου εδώ άρχισαν λίγο τα δύσκολα. 

 

 

Η απουσία Lock στον αντίπαλο συχνά κάνει τα πράγματα απελπιστικά όπως και ο περιορισμός της κίνησης στο χώρο όταν μπαίνεις σε battle mode. Στην έκδοση που έπαιξα για υπολογιστή η χρήση των πλήκτρων με δυσκόλεψε σε ένα μικρό βαθμό. Η απουσία health bar των εχθρών αρκετές φορές με έφερε σε απελπισία ειδικά όταν εμφανιζόντουσαν πολύ εχθροί μαζί, και για καλή μου τύχη οι φωνές υπήρξαν ιδιαιτέρως βοηθητικές. Οι εχθροί επίσης αρκετά περιορισμένοι πρέπει να συνάντησα 5 ή 6 με μόνο τρία μεγάλα boss.

 

 

 

Και αυτο ήταν και το μόνο αγκάθι του παιχνιδιου. 


Πραγματικά όσα λόγια και να γραφτούν για αυτό το παιχνίδι πάντα θα υπάρχει κάτι ακόμα να πεις, κάτι ακόμα να δεις κάτι ακόμα να παρατηρήσεις  και κάτι ακόμα να μάθεις. Τα συναισθήματα που σου δημιουργεί είναι ανάμεικτα μεταξύ της απελπισίας του φόβου αλλά και του θάρρους να πολεμήσεις το ίδιο σου το μυαλό γιατί όπως λέει και το παιχνίδι 

 

 

 

 

 

Βαθμολογια  9,5/10




Θετικά

Αρνητικά 

  • Όμορφα γραφικά, εντυπωσιακοί φωτισμοί, 

  • Εκπληκτική ερμηνεία και Voice Acting 

  • Έξυπνα Puzzle σε συνδυασμό με το περιβάλλον

  • Μάθημα σκανδιναβικής μυθολογίας 

  • Καλοσχεδιασμένο (αν και υπερβο- λικά γραμμικο) Level Design 

  • Άβολο σύστημα μάχης (το οποίο όμως συνιθίζεις μετά από λίγο

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δευτέρα 22 Ιανουαρίου 2024

Vampyr

 


    2 Χρονια σχεδον μετα τον τερματισμο του Vampyr επανερχομαι για να γραψω το review του. Καμια φορα  ο χρονος που περναει απο τον τερματισμο ενος παιχνιδιου ειναι και αυτο που μπορει να μας δωσει μια ισως καλυτερη και πιο συμπαγη κριτικη για αυτο. Ειναι, οχι μονο η εμπειρια της περιοδου που το παιζεις, αλλα και το τι σου αφησε στο τελος.  

Παμε λοιπον. 

    Κυκλοφορησε το 2018 με Developer την Don't Nod Entertainment  γνωστη για τα Life is strange 1&2 (2015-& 2018-2019), το Remember Me (2013)  και το Jusand (2023). Εχουμε μπει όμως ηδη στο 2024 η ιδια εταιρεια εχει ανακοινωσει και το Banishers: New Eden το οποιο προσωπικα περιμενω πως και πως στις 13 Φεβρουαριου 2024!!!! Publisher του παιχνιδιου η πολυ γνωστη Focus Home Interactive. 


    Το παινχιδι σε γενικες γραμμες περα απο τα διαφορα προβληματακια του, (λυπαμαι αλλα περιεχει αρκετα spoiler οχι τοσο για την ιστορια του αλλα για διαφορα αλλα πραγματακια) ηταν ενα παιχνιδι που περιμενα να σχολασω απο την δουλεια για να γυρισω σπιτι να το συνεχισω. 

    Ειναι περιεργο να μην μπορεις να βαλεις σε μια στηλη τα αρνητικα και στην αλλη τα θετικα γιατι σχεδον για καθε θετικο υπαρχει και ενα αρνητικο αλλα δυστυχως για καθε αρνητικο δεν υπαρχει ουτε υποψια θετικου. Θα προσπαθησω να τα βαλω σε μια σειρα. 

    Ο χαρακτηρας μας, ενα "νεογεννητο" αν μπορουμε να το χαρακτηρισουμε ετσι Vampire τριγυριζει στους δρομους του Λονδινου μετα τον Α΄παγκοσμιο πολεμο και στην περιοδο της Ισπανικης γριπης που θερισε την  ευρωπη ασια και αμερικη απο το 1918 μεχρι το 1920 και αφησε πισω της, αναλογα τις εκτιμισεις, απο 17 μεχρι 50 εκατομμυρια νεκρους,  και περιπου 220 χιλιαδες μονο στην Μεγαλη Βρετανια. μερικες εκτιμισεις διπλασιαζουην το νουμερο των νεκρων παγκοσμιως σε 100 εκατομμυρια. Ειναι Action με RPG στοιχεια και οι αποφασεις που παιρνουμε επιρρεαζουν την εξελιξη του παινχιδιου, κατι για το οποιο θα μιλησω παρακατω.  


    Το απλο συστημα μαχης. (για μενα ειναι απο τα θετικα ενος παινχιδιου, για αλλους τα απλα συστηματα μαχης ειναι πολλες φορες βαρετα) .  Ναι κατανταει λιγο μονοτονο, ναι ειναι λιγο κουραστικο απο την αλλη ομως ειναι ευκολο και απροβληματιστο. 

 

Να σημειωσω οτι το παιχνιδι το επαιξα στο Story Mode.


     

Γραφικα που αν και θα περιμεναμε ισως κατι παραπανω, δινουν μια αισθηση σαν να εισαι μεσα σε ενα βιβλιο. Ενιωσα οτι ηταν πολυ φλατ και χωρις βαθος, παρολα αυτα η εικονα της απελπισιας της καταστροφης και της εξαθλιωσης μπορουσαν να σου σφιξουν το στομαχι. 

 

 

 

 

Τα προσωπα μοιαζουν ξυλινα και σχεδον ανεκφραστα το voice acting ομως ηταν
κατι παραπανω απο ικανοποιητικο. Σκαλιζοντας λιγο παραπανω λοιπον η φωνη του Jonathan Reid την δινει ο Anthony Howell που εχει δωσει την φωνη του σε παρα πολλα παιχνιδια. οπως του  Guiseppe Geppetto στο Lies Of P (2023) Puppeteer στο Demon Souls, στο Steerlising, στο Elden Ring... και σε παρα πολλα ακομα παιχνιδια, και καπου αναμεσα ειναι και η φωνη του Edward Pierce πρωταγωνιστη του Call Of Cthulhu ( το οποιο παιζω την στιγμη που γραφω αυτο το κειμενο)

ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟΣ ΗΧΟΣ. Πραγματικα. Οτι και να πω για την μουσικη και τον ηχο του παιχνιδιου ειναι λιγο. Ξεχωρισα ηχους πιανου, πνευστων και ισως βιολι, με μουσικη δεν εχω καμια σχεση ομως εδεναν πραγματικα υπεροχα με την ατμοσφαιρα του παιχνιδιου, οπως και το κλαμα των μωρων που ακουγοταν πισω απο τις κλειστες πορτες του εξαθλιωμενου Λονδινου. 

Παραλληλα με την ιστορια του Γιατρου-Vampire το παιχνιδι αγγιζει και θιγει κοινωνικα θεματα οπως η ομοφυλλοφιλια η ξενοφοβια, το δικαιωμα ψηφου στις γυναικες και την αυτοκτονια χωρις ομως να εμβαθυνει καθολου σε αυτα αλλα και χωρις να σχετιζονται τοσο με την ιστορια, περνανε πιο πολυ ως αναφορες. Βεβαια για να μην ειμαι αδικη ενω οι χαρακτηρες που συνανταμε στον δρομο δεν εχουν καμια ιστορια να μας πουν, οι βασικοι μας χαρακτηρες αντιμετωπιζουν προκλισεις ξετυλιγοντας μια αρκετα ενδιαφερουσα ιστορια με ανατροπες. (μερικα δεν τα ειδα καν να ερχονται ειναι η αληθεια) 

 

 

Υπαρχει και ενα στοιχειο του παιχνιδιου που δεν ξερω πως να το χαρακτηρισω. Δεδομενου οτι επαιζα blind και χωρις να εχω διαβασει τιποτα για το παιχνιδι, εχοντας δει ελαχιστες σκηνες απο γνωστους που το επαιξαν. 

 

 

Kαποια Hints στους διαλογους που προσπαθουσα παρα πολυ να ξεκλειδωσω πιστευοντας οτι αυτο ηταν που θα μου δωσει τα διαφορετικα ending του παιχνιδιου. Τελικα το μονο στο οποιο εμαθα οτι χρησιμευαν ηταν απλα για να βελτιωσω την κατατασταση του αιματος τους σε περιπτωση που τους επελεγα για γευμα κατι το οποιο απεφυγα ΤΕΛΕΙΩΣ να κανω καθ'ολη την διαρκεια του παιχνιδιου. 

Να πιασουμε καθαρα αρνητικα. 

Χαρτης... Τεραστια πληγη. Δεδομενου του κακου απο την φυση μου προσανατολισμου, αυτο το ανοιξε κλεισε του χαρτη μεχρι να βρω που θα παω και η απουσια fast travel ηταν απελπιστικη. Ηταν ενα δραμα. Ενα mini map σε μια ακρουλα της οθονης θα με ειχε γλιτωσει απο πολλα. 

Τεραστια Loading δεν ξερω αν εφταιγε ο σκληρος στον οποιον το εγκατεστησα αλλα γκρινιαζα γι αυτο σε ολη την διαρκεια του παιχνιδιου. 


Απουσια manual save. θεωρω οτι σε παιχνιδια που οι επιλογες επιρρεαζουν το αποτελεσμα θα επρεπε εκτως απο το auto save (που κυριολεκτικα ΣΩΖΕΙ) να υπαρχει και manual save ωστε να μπορεις να γυρισεις πισω και να αλλαξεις επιλογη και οχι να πρεπει να παιξεις απο την αρχη το παιχνιδι για να αλλαξεις επιλογες και να επιτυχεις διαφορετικο τελος. 

 

Οταν εχανες σε boss τα οπλα και οι σφαιρες σου δεν ξεκινουσαν απο το save, αυτο ηταν μονο για την τοποθεσια. Το οποιο αν ξεμενες θα σε αναγκαζε να γυρισεις πισω να φαρμαρεις. δεν ξερω πως να το χαρακτηρισω αυτο. μαλλον σπαστικο θα το ελεγα Ευτυχως στο Normal που επαιξα εγω δεν χρειαστηκε να καταφυγω σε farming. 

 


Συνολικα ομως ειναι ενα παινχιδι που με κρατησε σε τεραστιο βαθμο, ηθελα οπως ειπα να γυρισω σπιτι να δω τι γινεται στην συνεχεια, ξενερωσα με τα αχρειαστα μπλα μπλα για να ξεκλειδωσω τα hint που πιστευα οτι ειχαν τελειως διαφορετικο ρολο, με κουρασαν τα αρκετα προβληματακια του, αλλα με αποζημιωσε η ατμοσφαιρα και ο ηχος του. 

 


Μου πηρε περιπου στις 30 ωρες για να το τελειωσω και το επαιξα οπως παντα σε υπολογιστη. 

 Η βαθμολογια του ειναι κατι για το οποιο αμφιταλαντευομαι ακομα και σημερα που εχει περασει 1,5 χρονος σχεδον απο τοτε που το τελειωσα. Εκανα μια βολτα στα διαφορα site και ειδα βαθμολογιες απο 6 μεχρι 8/10 οποτε πιστευω οτι η πραγματικοτητα μαλλον ειναι καπου στην μεση. Αρα θα μπορουσα με βαση αυτο και την δικη μου αβεβαιοτητα να του δωσω ενα 7,5 γιατι το 6 μου φαινεται πολυ λιγο αλλα και το 8 παρα πολυ ψηλα.

 

Τα βιντεο με το Gameplay μου με ελληνικο σχολιασμο βρισκονται ΕΔΩ




 

 

Lina The Sad Vampiress

 

Σάββατο 13 Ιανουαρίου 2024

Forspoken



 

        Το Forspoken κυκλοφορησε στις 24 Ιανουαριου του 2023 με Publisher την (προσωπικα αγαπημενη μου) Square Enix και Developer την Luminous Prodaction (που το 2016 δημιουργησε το Final Fantasy XV). η οποια μετα απο αυτο το game  εκλεισε τον Μαιο του 2023.

 

   

  Ειναι ενα action-RPG , που ενω φαινοταν αρκετα υποσχομενο, τελικα απλα δεν τα καταφερε. Συνηθως δεν κανω αρνητικες κριτικες, παντα ειμαι αρκετα επιεικης στην κριτικη μου, εδω ομως ψαχνω να βρω θετικα. 

     

 

 

    Η Fray Holland ενα μωρο που εγκαταληφθηκε απο τους γονεις της κατω απο μια γεφυρα στην αμερικη, μεγαλωσε εχοντας συνεχεια μικροπροβληματα με τον νομο, αλλα προσπαθει να αλλαξει την ζωη της, συναταει ενα χρυσο μπρασελε και μεταφερεται σε εναν παραξενο κοσμο, και αποκταει μαγικες δυναμεις.

        Απιστευτα χρωματα. (Πολυ μωβ που ειναι και το αγαπημενο μου χρωμα) και προσπαθω να σκεφτω και καποιο αλλο αλλα, αδυνατω. 


        Υπερβολικα Sassy πρωταγωνιστρια που δεν βαζει γλωσσα μεσα και ολο πιανει ψιλη κουβεντα με το βραχιολι της και συνηθως οταν γινεται αυτο δεν μπορεις παραλληλα να προχωρας αλλα καθεσαι εκει και την κοιτας να μιλαει. Πολυ μπλα μπλα ομως. ποσες φορες της ειπα απο μεσα μου αλλα απ'εξω μου να βγαλει τον σκασμο, δεν θυμαμαι. 

     

   Η μαχη ξεκιναει με απλα μαγικα και οσο περνας τα 4 boss του παχνιδιου παιρνεις και τις δυναμεις τους. Κυριως οι μαχες ειναι range, δεν εχεις melee επιθεσεις, παιρνεις καποια στιγμη ενα τυπου μαγικο σπαθι, οκ. Αναλγα το boss διαλεγεις και την καταλληλη δυναμη ωστε να μεγιστοποιεις το damage σου. 

 

   

     Κυριολεκτικα μου τσακισε το νευρικο συστημα το Lock το οποιο χρησιμευε ΜΟΝΟ για να βλεπεις που ειναι ο αντιπαλος, κατα τα αλλα μπορει να τον ειχες Lock και να πηγαινες να σκοτωσεις οποιον ηθελες. παιζει να ηταν και το πιο αχρηστο πληκτρο του παιχνιδιου.

  

    Αδειος κοσμος (που κανονικα δεν με   ενοχλει) και αδιαφορα Side Quest, διασπαρτα mini boss παντου που απλα εδιναν ενα κιβωτιακι χωρις κατι ιδιαιτερο. Εκτως αν χρειαστει να φαρμαρεις δεν υπαρχει λογος να ασχοληθεις με τιποτα.

 

    Το παιχνιδι το εγκατεστησα στον δευτερο σκληρο μου οποτε τα loading screen ηταν ατελειωτα. αλλα και 150giga στον κυριο σκληρο μου δεν μπορουσα να διαθεσω. Σε καποια σημεια το Loading ηταν μια κατασπρη οθονη που απλ α σου ρημαζε τα ματια, σε σημειο να μην μπορεις να κοιτας την οθονη μεχρι να φορτωσει. 

 

   ΑΠΟΥΣΙΑ AUTOSAVE. θα μπορουσα να το γραψω και σε πανο!!!!!! Επαιξα αρκερες ωρες απλα κανοντας βολτες, γιατι ετυχε ενα εχω μερικες ωρες για σκοτωμα που βαριομουν. Ξεχνουσες να κανεις save. επαιζες 2 ωρες εχανες... τελος. Χαμενα ολα. Τα παντα. Σαν να μην εκανες τιποτα.  

  

     

   Αρχικα του ειχα δωσει ενα 7 με 7,5 τωρα που το ξανασκεφτομαι και βλεπω τις ατελειες του γραμμενες... αναθεωρω και πεφτει στο 6 με το ζορι, και αυτο για την ανατροπη που δεν ειδα να ερχεται και το υπολοιπο και για το υπεροχο μωβ χρωμα (αλλα και κοκκινο σε καποια σημεια) που ειχε. 

 

   

    Πολλες κριτικες που ειδα ελεγαν οτι θαφτηκε το παιχνιδι γιατι ειχε woke πρωταγωνι- στρια κτλ κτλ, μετα απο οσα εγραψα νομιζετε οτι το woke που ισως υπηρχε ηταν αυτο που με κανει να το θεωρω αποτυχημενο? Κριμα γιατι συνηθως οταν ακουω την Square enix ξερω οτι θα εχω εναν ικανοποιητικα καλο τιτλο απεναντι μου. 


Το Live Stream μου βρισκεται Εδω




                                                                                                 Lina The Sad Vampiress



Παρασκευή 12 Ιανουαρίου 2024

Bramble: The Mountain King

 


 

    Το Bramble: The Mountain King που κυκλοφόρησε στις 27 Απριλίου 2023 είναι ένα adventure game με Publisher την Merge Games και Developer την Dimfrost Studio που εδρεύει στην Σουηδία , και όπως μας λένε οι ίδιοι στην σελίδα τους δημιουργήθηκε από 4 φοιτητές το 2017 όπου και δημιούργησαν το πρώτο τους παιχνίδι, A Writer And His Daughter το οποιο είναι για VR.

     Η δεύτερη προσπάθεια τους είναι ένα πανέμορφο οπτικά και ηχητικά παιχνίδι βασισμένο στην Σουηδική μυθολογία αλλά και λαογραφία. (Λανθασμένα σε όλη την διάρκεια του GamePlay μου θεωρούσα ότι είναι νορβηγικό) 

 

     Μας ταξιδεύει σε εφιαλτικά παραμύθια, μέσα από την περιπέτεια του μικρού Olle ο οποίος μπλέκεται σε έναν εφιάλτη προκειμένου να βρει και να σώσει την αδερφή του.  Μας δίνει την ευκαιρία  ξεφυλλίσουμε οι ίδιοι αυτά τα παραμύθια μέσα από βιβλία που βρίσκουμε μέσα στον κόσμο του, και να γνωρίσουμε πλάσματα και ιστορίες από την Σκανδιναβία. Τρολλ, Νεράιδες, Παράξενες γυναίκειες μορφές με κέρατα στο κεφάλι, και ένας πληγωμένος και τυφλωμένος από τον πόνο βασιλιάς που πρεπει να αντιμετωπίσει ο μικρός Olle στην περιπέτεια του. Καλούμαστε να λύσουμε μερικούς όμορφους γρίφους, να φτιάξουμε σύμβολα για να ανοίξουμε πόρτες, και να παίξουμε κρυφτό. 


Το παιχνίδι ξεκινάει με αρκετά ήρεμα περιβάλλοντα σχεδόν χαρούμενα. Όσο προχωράει όμως η ιστορία γίνονται όλο πιο σκοτεινά και εφιαλτικά. Μουσική και αφήγηση του παιχνιδιού αγγίζει το άψογο μιας και ενώ κανένα πλάσμα μέσα στο παιχνίδι δεν μιλάει, η αφηγήτρια είναι πάντα εκεί για να μας εξηγήσει αλλά και να μας διαβάσει τα παραμύθια, με μια φωνή με πολύ εντυπωσιακό χρωματισμό και ηρεμία πόσο μάλλον όταν η ιστορία γίνεται δραματική. Κάνοντας σε να αισθάνεσαι ασφάλεια ακόμα και μέσα στον εφιάλτη.

    Είναι απόλυτα γραμμικό με κάμερα την οποια ελάχιστα μπορείς να χειριστείς, λίγο ελάχιστα πάνω - κάτω δεν έχεις δηλαδή μια 360 χρήση της, αλλά φυσικά πως αλλιώς θα ήταν η αίσθηση ότι είμαστε στις σελίδες ενός βιβλίου. Υπάρχουν μερικά πλάνα που φαίνεται σαν κάποιος να παρακολουθεί τον μικρό Οlle και αυτό αυξάνει το άγχος σου τι θα πεταχτεί στην επόμενη σκηνή. 

Εν τέλη είναι εντελώς περιττό να μιλήσουμε για ατέλειες, και για οτιδήποτε άλλο. Ναι μερικές φορές προβληματική κάμερα, ναι ως gameplay είναι ξεπερασμένο, ναι απλοί σχετικά γρίφοι, τίποτα όμως δεν είναι ικανό  μετριάσει την εξαιρετική αισθητική του, την πανέμορφη αφήγηση, τις εφιαλτικές εικόνες που καλείται να αντικρίσει το αγοράκι , που σε κάποια σημεία είναι πραγματικά σοκαριστικές. Και τις  όμορφες λεπτομερείς του Οlle να αγκαλιάζει το κορμάκι του και να τρέμει όταν ήταν να περπατήσει ανάμεσα σε τέτοιες σκηνές, και το φτέρνισμα του καμία φορα όταν τον άφηνες λίγο ακίνητο. καθώς και μερικά jumpscare που κυριολεκτικά μου έκοψαν τα πόδια.

Στο τέλος διαπίστωσα ότι ειχε και κάτι collectibles τα οποια δεν τα βρήκα δυστυχώς όλα γιατί δεν είχα πάρει χαμπάρι τι πρεπει να ψάξω.  

Το παιχνίδι νιώθω ότι αδικήθηκε πάρα πολύ, το θεωρώ ένα καθαρό 9αρι, από τα ωραιότερα Indie που εχω παίξει. 

Τέλος το παιχνίδι διαρκεί γύρω στις 4 και κάτι ώρες, εμένα μου πήρε περίπου τις διπλάσιες καθότι το έπαιξα Live. 


Bramble The Mountain King Pc Pt1

Bramble The Mountain King Pc Pt2 


                                                                                                      Lina The Sad Vampiress