Πέμπτη 23 Μαΐου 2024

Banishers Ghosts of New Eden (2024)


 

 
 
    Τιτλοι τελους επεσαν και για το  Banishers Ghosts of New Eden της Don't Nod και publisher την Focus Entertainment και κυκλοφορησε στις 13/2/2024 για Playstation, xbox αλλα και για PC. Εγω οπως παντα παιζω σε υπολογιστη.
 
    Εχοντας τσεκαρει σχετικα προσφατα το Vampyr για το υπερκαθηστερημενο review εχω καθαρα στην μνημη μου και τα θετικα του αλλα και τα αρνητικα και αυτο που σιγουρα μπορω να πως ενω εμαθε τα fast travel απο χαρτη δεν εμαθε. 
 
Αλλα ας μην προτρεχω. 
 
 
    Εχουμε τον Red mac Raith και την Antea Duarte ενα ζευγαρι Banishers που ταξιδευουν στην New Eden μετα απο καλεσμα του φιλου και μεντορα τους (αν καταλαβα σωστα) για ενα πολυ ισχυρο πνευμα που εχει απλωσει την καταρα του πανω απο την πολη. Δουλεια τον Banishers ειναι να φερνουν το "κλεισιμο" σε υποθεσεις στειχιωματος απο πνευματα και ειτε να τα στελνουν στο πυρ το εξωτερο, ειτε τα εξαγνιζουν και τα αφηνουν να φυγουν ειρηνικα , ειτε να κανουν "blame" τον ζωντανο με τον οποιο συνδεεται το φαντασμα και να τον σκοτωσουν ως τιμωρια γιατι κατα την κριση τους/μας τους αξιζει ο θανατος. 
 
 
    Τα πραγματα δεν πανε και τοσο καλα και η Antea σκοτωνεται, γυριζει πισω ως φαντασμα και "στοιχειωνει" τον αγαπημενο της. Ως Banishers δεν πρεπει να αφηνουν κανενα φαντασμα να πλανιεται, γνωριζουν ομως μια τελετη που μπορει να την επαναφερει στην ζωη. Ο Red υποσχεται στην Antea να κανει τα παντα για να την φερει πισω. Ακομα και αν αυτο σημαινει οτι πρεπει να πεθανουν ακομα και αθωοι. (μεταξυ μας η Antea μου ηταν αρκετα αντιπαθητικη αλλα την χρειαζομουν γιατι ηταν δυνατοτερη, ο Red απο την αλλη ηταν απο τους πιο συμπαθης χαρακτηρες που εχω χειριστει) 


 
    Σεναριο καλογραμμενο, ενδιαφεροντα side quest, ολα διαφορετικα μεταξυ τους, που δεν περιοριζονται στο πηγαινε-ελα φερε το ταδε αντικειμενο, μαζεψε τοσα φυτα, αλλα ειναι μικρες ενδιαφερουσες ιστοριες που συχνα σε βαζουν στο ηθικο διλημμα του τι πρεπει να κανεις, αφου εχεις ακουσει οτι εχουν να σου πουν ζωντανοι και φαντασματα αλλα και εχοντας διαβαζει τα πολλα βιβλια και σημειωσεις που σου δινει το παιχνιδι. Τα side quest ειναι ανεξαρτητα απο το παιχνιδι αλλα μπορει σε αυτα κατα τις διαδρομες να ακουσεις διαφορα που λενε οι πρωταγωνιστες μεταξυ τους συμβαλλοντας στο να καταλαβεις πως νιωθουν, τι σκεφτονται και τι εχουν περασει, τοσο μεταξυ τους, οσο και στο παρελθον, χωρις αυτο ομως να επιρρεαζει την ιστορια. Για να επιφερεις το τελικο κλεισιμο μιας υποθεσης δεν φτανει να παρεις την αποφαση που εχεις κρινει, πρεπει να πας πισω σε σημεια που σου δειχνει ο χαρτης ωστε η υποθεση να θεωρηθει solved και να κλεισει οριστικα. 





    Υπαρχει πληθος απο μερη ενδιαφεροντος που ειτε πρεπει να κανεις καποιο απο τα διαθεσιμα rituals η να δωσεις καποια μαχη με mini-boss για να  κερδισεις XP ειτε να παρεις καποια καλυτερα οπλα η χρησιμα πραγματα να τις αναβαθμισεις τους. Αρκετοι γριφοι ειχαν σχεση με το περιβαλλον, να βρεις δηλαδη την καταλληλη γωνια η να δεις που πρεπει να σημαδεψεις για να σου ανοιξει ο δρομος. αν και καμια περιοχη δεν μοιαζει με την αλλη η απουσια mini-map, η αποδια shortcut-key για να ανοιξεις τον χαρτη , και ο απο φυσικου μου κακος προσανατολισμος με οδηγησαν στο να αφησω ΤΕΡΑΣΤΙΟ μερος του κοσμου ανεξερευνητο. (Ισα ισα στο 30% πρεπει να το εφτασα)  Δεν θα επεκταθω στο χαρτη. Ισχυει οτι εγραψα στην αρχη γιατι αν αρχισω να λεω για τον χαρτη θα σταματησω να γραφω αυριο. 




    Ενδιαφερον παρουσιαζει και το skill tree του παιχνιδιου οπου οι δυναμεις του Red και της Antea συνδιαζονται μεταξυ τους, ενω πρεπει να επιλέγεις αναμεσα σε 2 πραγματα καθε φορα. Υπαρχουν Skill που ενω σου αυξανουν κατι, σου μειωνουν κατι αλλο, μπορεις να αλλαξεις καθε φορα χωρις να δωσεις κατι εφοσον καθεσαι σε φωτια που ειναι εκει που ξεκουραζεσαι γεμισεις potion, η αληθεια ειναι βρηκα καποια που μου εκαναν και δεν ασχοληθηκα παρα πολυ με αυτα. Η αληθεια ειναι στην αρχη με δυσκολεψαν αρκετα, παρολα αυτα ειναι ενδιαφερον και δινει και ενα στοιχειωδες βαθος στην μαχη μιας και ο συνδιασμος στην εναλλαγη των 2 παικτων εδινε μεγαλυτερες επιθεσεις πραγμα που δεν χρησιμοποιησα και τοσο πολυ. Κυριως η Antea  η οποια ως φαντασμα ηταν πιο δυνατη απεναντι σε πολλους εχθρους στο τελος, δεν θυμαμαι πως , γεμιζε μια μπαρα και επιανε ενα σπαθι και λιανιζε τα παντα. Οποτε κυριως την Antea καταλαβα τελικα οτι την χρησιμοποιουσα σαν εξτρα ζωη, αφου τα potion που δινει το παιχνιδι ειναι ΜΟΛΙΣ 3 και με καποια αναβαθμιση απο το skill-tree γινονται 4. (ακομα και το dark souls ρε παιδια ξεκιναει με 5) 





    Ειπα εχθρους ε? Αρκετα μικρη η ποικιλια τους, και για αλλη μια φορα καταραστηκα αυτον που εβαλε τα σκυλια ως εχθρους στα παιχνιδια. Και δεν εφτανε αυτο εβγαινε η ψυχη τους και επρεπε να την πολεμισεις και αυτην, κατι που συνεβαινε σε ολους οσους αντιμετωπιζες, ειχαν ολοι κατι σαν δευτερη φαση. Στα mini-boss υπηρχαν και ξεφυτρωναν ενα σκασμο ακομα Mobs στα οποια επρεπε να εχεις τον νου σου, σε σημειο που πολλες φορες γκρινιαξα οτι θα παρατησω το παιχνιδι. (Τελικα μου πηρε κοντα στις 60 ωρες) 
 
 
 
    Ομορφα γραφικα και εκπληκτικος ηχος, κατι το οποιο η συγκεκριμενη εταιρεια το ΕΧΕΙ και με το παραπανω μιας και το Vampyr του 2018 απο ατμοσφαιρα και ηχο ηταν εκπληκτικο, και αυτος ηταν και ο λογος που ο συγκεκριμενος τιτλος για εμενα ηταν ενα must. Αν και τα περιβαλλοντα και τα σπιτια και τα χρωματα ηταν πανεμορφα, οι χαρακτηρες λιγο φαινονται παραταιροι, λιγο πιο ξυλινοι(περιπου οπως στο Vampyr) χωρις ιδιαιτερες εκφρασεις , πραγμα που ομως δεν μειωνει την τελικη αισθηση που σου μενει απο τον οπτικο τομεα του παιχνιδιου.
 
 

 
Σποιλερ 
 
    Οταν φτασεις στο σημειο οπου δεν μπορεις να γυρισεις πισω, ειναι κυριολεκτικο. Δεν κανεις Fast Travel ωστε να τελειωσεις οτι αφησες αλλα ουτε εχει και NG+ 


    Σε γενικες γραμμες ενα ομορφο καλογραμμενο και πρωτοτυπο παινχιδι, προσωπικα με εβαλε και σε δοκιμασια με τον εαυτο μου με τα ηθικα διλημματα ως προς τις αποφασεις μου, απο την μια να σωσω την Antea απο την αλλη να μην γινομαι αδικη. Αρκετα πραγματα να μαζεψεις, το παιχνιδι δεν τσιγκουνευεται τα resources οποτε και λαθος ritual να γινει εχει υπεραρκετα για να κανεις οσες δοκιμες θες (αν παιζεις εξερευνοντας και μαζευοντας τα παντα) Το οπλο εχει απειρες σφαιρες ωστε να το χρησιμοποιεις ακομα και συνεχεια αν θελεις, Πανεμορφα περιβαλλοντα και πολυ καλος ηχος αν εξαιρεσεις λιγο τα γραφικα στους χαρακτηρες, Συνολικα μου πηρε περιπου στις 60 ωρες και αν πρεπει να του βαλω μια βαθμολογια ειναι περιπου στο 7  με 7,5 /10 κυριως για τον ασχημο, για μενα, χαρτη. και ολα τα αλλα μικρα μικρα πραγματακια που το απομακρυνουν απο το να ειναι ενα 8 η και λιγο παραπανω. Σιγουρα ομως ειναι μια πολυ ευχαριστη εμπειρια και αξιζε τον χρονο μου. (και ας γκρινιαζα ατελειωτα)
 
Τα Live Stream Μου βρισκονται ΕΔΩ